REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Będzie kolejny rekord? Tylko w pierwszej połowie roku parki handlowe i centra convenience urosły o ponad 183 000 mkw.artykuł
Pokaż artykuł
Będzie kolejny rekord? Tylko w pierwszej połowie roku parki handlowe i centra convenience urosły o ponad 183 000 mkw.
Parki handlowe oraz centra codziennych zakupów (tzw. centra convenience) okazały się najbardziej odpornymi formatami handlowymi w czasie pandemii COVID-19. Ten format handlowy w Polsce dynamicznie się rozwija, a parki wiodą prym pod względem przyrostu podaży. W pierwszej połowie 2022 r. deweloperzy oddali 183 200 mkw. powierzchni najmu, z czego 66% w ramach parków handlowych oraz centrów convenience. Przewiduje się, że na rynku do końca tego roku pojawi się kolejne 341 700 mkw. powierzchni najmu, z czego 53% będą stanowiły parki handlowe. To byłby kolejny rekordowy rok w historii tego sektora pod względem dostarczenia nowej podaży.
Nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniejartykuł
Pokaż artykuł
Nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej
Według najnowszych danych nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej. Dzięki czemu to parki handlowe wyznaczają obecnie kierunki rozwoju sektora handlowego i dominują pod względem przyrostu podaży. Jednak oba formaty będą się mierzyć teraz ze znacznymi wzrostami kosztów energii elektrycznej, eksploatacji i czynszów oraz wymogami polityki ESG. Czy sprostają tym wyzwaniom?
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsce
Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji najemców 219 000 mkw. powierzchni handlowych, z czego 122 640 mkw. (56 proc.) stanowiły parki handlowe, a 28 470 mkw. (13 proc.) centra convenience. W rezultacie 2023 r. może być kolejnym rekordowym rokiem pod względem dostarczenia na rynek nowej podaży.
Parki handlowe w Polsce atrakcyjniejszymi aktywami niż biurowceartykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe w Polsce atrakcyjniejszymi aktywami niż biurowce
Parki handlowe i obiekty typu convenience umocniły w minionym roku swoją pozycję na rynku transakcji inwestycyjnych w Polsce. W 2024 roku sektor nieruchomości handlowych nadal będzie przyciągał inwestorów tego typu aktywami, które uważane są za jedną z najbezpieczniejszych opcji inwestycyjnych – podkreśla w komentarzu eksperckim Agata Karolina Lasota, dyrektor zarządzająca LBC Invest.
Rośnie grono najemców zainteresowanych parkami handlowymi w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Rośnie grono najemców zainteresowanych parkami handlowymi w Polsce [RAPORT]
Według JLL i TREI atrakcyjna i elastyczna oferta parków handlowych przyciąga nie tylko sieci dyskontowe, które stale rozwijają w nich swoją obecność, ale także właścicieli marek dotychczas nieobecnych w mniejszych miastach. JLL i Trei Real Estate Poland, autorzy czwartej edycji raportu „Parki handlowe i centra convenience w Polsce”, podsumowują trendy w strukturze najemców parków handlowych.
Nowa powierzchnia handlowa w Polsce powstaje głównie w małych miastachartykuł
Pokaż artykuł
Nowa powierzchnia handlowa w Polsce powstaje głównie w małych miastach
Całkowita powierzchnia handlowa w Polsce wynosi obecnie 13,1 mln mkw. W pierwszej połowie 2022 r. rynek powiększył się o 121,1 tys. mkw., z czego 91 proc. to parki handlowe różnego typu. W budowie pozostaje 360 tys. mkw. powierzchni handlowej, która zasili głównie małe miasta – wynika z najnowszego raportu CBRE. Nadal na popularności zyskują obiekty typu "convenience", a centra handlowe nieustannie szukają sposobów, żeby pozostać atrakcyjnymi dla klientów. Rozwijają się również koncepty gastronomiczne typu "food hall". Ostatnie otwarcie tego typu to Fabryka PZO w Warszawie.
Rośnie rynek centrów convenience i parków handlowych w Polsce artykuł
Pokaż artykuł
Rośnie rynek centrów convenience i parków handlowych w Polsce
Centra convenience i parki handlowe przyciągają coraz ciekawsze marki, w tym zarówno brandy typowe dla tego segmentu, jak również charakterystyczne do tej pory dla dużych galerii. O rozwoju tenant-mix’u oraz potencjale tych formatów opowiada Karolina Nitowska, Leasing Director w Greenman Poland.
Projekty wielofunkcyjne i parki handlowe wciąż na topie w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Projekty wielofunkcyjne i parki handlowe wciąż na topie w Polsce
Retail parki dają inwestorom zarobić. Liczne obiekty handlowe typu convenience oddawane są w coraz mniejszych miejscowościach na terenie całej Polski. Tylko w trzecim kwartale br. w Polsce oddanych zostało prawie 120 tys. mkw. powierzchni handlowych, w tym kilka retail parków.
W Polsce powstało 800 nowych obiektów handlowych w ciągu ostatnich 20 latartykuł
Pokaż artykuł
W Polsce powstało 800 nowych obiektów handlowych w ciągu ostatnich 20 lat
Od wejścia Polski do Unii Europejskiej na rynku detalicznym powstało ponad 800 obiektów handlowych, co odpowiadało za powiększenie całkowitych zasobów o blisko 13 mln mkw. Sektor handlowy w ciągu ostatnich 20 lat dynamicznie się rozwijał odpowiadając na bieżące potrzeby rynku. Wskazuje na to różnica w udziale poszczególnych formatów w całkowitej podaży, która jest wynikiem zmian zachowań zakupowych i postępu technologicznego.
Parki handlowe w Polsce – kanibalizacja czy synergia?artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe w Polsce – kanibalizacja czy synergia?
Rynek handlowy w Polsce osiągnął już dojrzałość i jest w fazie nasycenia, a parki handlowe oraz formaty convenience skutecznie wyodrębniły swoją niszę.
Perspektywy rozwoju rynku handlowego w Polsce od strony inwestycyjnej [RAPORT] artykuł
Pokaż artykuł
Perspektywy rozwoju rynku handlowego w Polsce od strony inwestycyjnej [RAPORT]
Parki handlowe przeżywają wyraźną fazę rozwoju, ustanawiając kolejne rekordy pod względem nowej podaży. Inwestorzy i deweloperzy aktywnie reagują na rosnący popyt, stale dostarczając na rynek nowe projekty. Ten rosnący poziom nowej podaży jest dowodem na atrakcyjność parków handlowych dla sektora detalicznego.
[Polska] Nowe projekty zmieniają układ sił na mapach handlowych miast; przebudowy oraz rozwój nowych formatów i ulic handlowych to nadal kluczowe trendy na polskim rynkuartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Nowe projekty zmieniają układ sił na mapach handlowych miast; przebudowy oraz rozwój nowych formatów i ulic handlowych to nadal kluczowe trendy na polskim rynku
Tak wynika z raportu Jones Lang LaSalle „Rynek handlowy w Polsce – II kw. 2013 r.”. Eksperci Jones...
Kurs na wzrost. Sektor handlowy w Polsce nie zwalniaartykuł
Pokaż artykuł
Kurs na wzrost. Sektor handlowy w Polsce nie zwalnia
Trudniejsze otoczenie gospodarcze wywarło wpływ na rozwój rynku komercyjnego w naszym kraju, nie wyhamowały jednak wszystkie sektory. W nowych warunkach dobrze radzi sobie rynek powierzchni logistyczno-przemysłowy oraz handlowych, których potencjał w ostatnich latach szybko wzrastał. Największy progres, zarówno pod względem nowej podaży, jak i udziału w transakcjach inwestycyjnych w ostatnim roku odnotował sektor handlowy. Deweloperzy aktywni w tym sektorze mają ambitne plany.
[Polska] Tomasz Lipiński: Potencjał rozwojowy małych miast na rynku nieruchomości handlowychartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Tomasz Lipiński: Potencjał rozwojowy małych miast na rynku nieruchomości handlowych
Rynek centrów handlowych w Polsce jest coraz bardziej nasycony. Według danych firmy Cushman & Wakefi...
Sektor parków handlowych w Polsce ciągle się rozwijaartykuł
Pokaż artykuł
Sektor parków handlowych w Polsce ciągle się rozwija
Na pytania odpowiada: Juliusz Wawrzyniak, Prezes w firmie Genesis Property będącej jednym z liderów na polskim rynku parków i innych mniejszych obiektów handlowych.
Trei Real Estate Poland otworzył w Lubinie trzeci Vendo Park na Dolnym Śląskuartykuł
Pokaż artykuł
Trei Real Estate Poland otworzył w Lubinie trzeci Vendo Park na Dolnym Śląsku
Trei Real Estate Poland otworzył w Lubinie swój trzydziesty siódmy Vendo Park w Polsce. To trzecia tego typu inwestycja dewelopera w województwie dolnośląskim, po Jaworze i Świdnicy. Na ponad 3 tys. mkw. zlokalizowane zostały sklepy m.in. z asortymentem odzieżowym, artykułami gospodarstwa domowego oraz sprzętem RTV, w tym między innymi debiutujący w 2023 roku w Polsce dyskont Woolworth. Tym samym portfolio parków handlowych w Polsce wzbogaciło się o kolejny obiekt typu convenience spod szyldu Vendo Park.
Polska Rada Centrów Handlowych przygotowała raport PRCH Retail Research Forumartykuł
Pokaż artykuł
Polska Rada Centrów Handlowych przygotowała raport PRCH Retail Research Forum
Centra handlowe, po trudnym dla nich okresie lockdownów i ograniczeń epidemicznych, w 2022 r. stopniowo odbudowywały swoją pozycję rynkową. Trend stabilnego wzrostu umocnił się w drugiej połowie roku, pomimo zmagań z niestabilną sytuacją ekonomiczną, rosnącą inflacją oraz efektami wojny w Ukrainie.
Newbridge Poland planuje rozbudowę centrum handlowego Nowa Górna w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Newbridge Poland planuje rozbudowę centrum handlowego Nowa Górna w Łodzi
Newbridge Poland, właściciel centrum handlowego Nowa Górna przy ulicy Kolumny 6/36 w Łodzi, planuje rozbudowę tego kompleksu handlowego. Centrum przeszło w tym roku przeszło gruntowną modernizację, m.in. elewacji i strefy food court.
Greenman Poland przedłuża umowy i zyskuje nowych najemcówartykuł
Pokaż artykuł
Greenman Poland przedłuża umowy i zyskuje nowych najemców
Kolejna grupa najemców dostrzega potencjał centrów handlowych z portfolio Greenman Poland i przedłuża umowy najmu. Jak informuje dział leasingu, tylko w ostatnim czasie taką decyzję podjęło kilku najemców Nowych Czyżyn w Krakowie, Nowych Bielaw w Toruniu, a także Parku Handlowego Włocławek. Łącznie umowy przedłużono na blisko 2,5 tys. mkw.
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce  artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce
Rynek nieruchomości handlowych w Polsce pozostaje w fazie dynamicznego wzrostu, dzięki rozwojowi segmentu parków handlowych (powyżej 5000 mkw. GLA) i obiektów typu convenience (parki handlowe o GLA poniżej 5000 mkw.). Od 2016 roku zrealizowano ponad 160 transakcji tego typu aktywami.
REKLAMA